آی تیس
14 عادت بد در محیط ار که باعث اخراج شما می شود - نسخه قابل چاپ

+- آی تیس (http://www.itiss.sefidbam.ir)
+-- آی تیس: مقالات کاربران (http://www.itiss.sefidbam.ir/forumdisplay.php?fid=4)
+--- آی تیس: مقالات (http://www.itiss.sefidbam.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: 14 عادت بد در محیط ار که باعث اخراج شما می شود (/showthread.php?tid=76)



14 عادت بد در محیط ار که باعث اخراج شما می شود - user2 - ۱۳۹۳-۱۱-۰۸

14 عادت بد در محیط ار که باعث اخراج شما می شود
ما همگی عادت های بد خاص خود را داریم .این رفتارهای منفی نه تنها ما را به انسانی " دوست نداشتنی "  تبدیل می کند، بلکه می تواند بر روی عملکرد کاری ما نیز تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به از دست رفتن شغلمان شود.
دکتر کاترین بروکز، رئیس دانشکده علوم مقدماتی مربوط به خدمات شغلی دانشگاه تگزاس،در این رابطه چنین می گوید :داشتن یک عادت بد به سرعت باعث اخراج شما نمی شود؛ بلکه علت اصلی، تأثیر فزاینده ای است که آن عادت در طی زمان، بر روی عملکرد شما می گذارد.
در ادامه مطلب با ما باشید تا مواردی از بدترین عادت هایی که ممکن است در محیط کار بر روی عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به اخراجتان شود را مرور کنیم.
 
پشت گوش انداختن
دکتر بروکز معتقد است که این عادت می تواند به کار شما آسیب جدی برساند. او می گوید : اگر شما یکی از کسانی هستید که انجام کارشان را به دقیقه 90 موکول می کنند  و کل پروژه را تا آخرین روزهای تحویل،معلق نگه می دارند، احتمالاً از تأثیری که این رفتار بر روی همکارانتان می گذارد، بی خبر هستید. فشار و عجله ای که در روزهای آخر تحویل پروژه صورت می گیرد، باعث می شود که دیگران مجبور به تعجیل در کارهایشان شوند و متعاقب آن رفتاری عصبی از خود بروز دهند.
 
دروغ گویی
دروغگویی در مورد توانایی ها و قابلیت ها، اضافه کردن کاذب ساعت های کاری، دادن زمان بندی نا به جا،قبول اعتبار بابت کاری که سایر کارمندان انجام داده اند و ... همگی از مواردی هستند که به سرعت می توانند شما را به پرتگاه اخراج نزدیک کنند.
 
منفی نگری
رؤسای شرکت ها معمولاً تلاش می کنند تا اتمسفری مثبت را برای کارمندانشان به وجود آورند تا از این طریق راندمان کار آن ها را افزایش دهند.اما اگر شما از کسانی هستید که مدام مشغول به غر زدن هستند، بهتر است حواستان را جمع کنید؛ چون ممکن است قربانی این عادت بد شوید.
 
تنبلی
هنگامی که مرتب دیر به سرکار می رسید و یا از زمان های استراحت بیشتر از حد مجاز استفاده می کنید ، عملاً به دیگران اعلام می کنید که بی خیال کار خود هستید و اهمیت چندانی برای آن قائل نیستید. این موضوع نه تنها نوعی بی احترامی به همکارانتان به حساب می آید، بلکه برای مدیران نیز به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود.
 
اعتیاد به شبکه های اجتماعی
این یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث از دست دادن شغل شما می شود.اگر زمان زیادی را در روز صرف شبکه های اجتماعی و یا هر سایت دیگری می کنید که به شغل شما ارتباطی ندارد، بدانید که این مووع بر روی راندمان شما تأثیر گذار خواهد بود.
 
عدم توجه به زبان بدن
آیا عادت به پشت چشم نازک کردن دارید؟ آیا محکم دست نمی دهید؟ از ارتباط چشمی با سایرین فرار می کنید؟
تمام این موارد می توانند به قیمت شغل شما تمام شوند.جالب است بدانید که بیشتر ارتباط شما  با سایرین از طریق راه های غیرکلامی صورت می پذیرد.تأثیری که حرکات بدن شما می گذارد شاید حتی بیشتر از کلمات باشند. اگر همکارانتان با زبان بدن شما ارتباط برقرار نکنند و آن را به نوعی غیرحرفه ای و توهین آمیز تلقی کنند ، مطمئن باشید که در طی زمان این مورد برایتان دردسرساز خواهد شد.
 
بی توجهی
هر شرکتی در محیط کارش فرهنگ مخصوص به خود را دارد. این فرهنگ شامل قوانین نوشته و نانوشته بسیاری است که قالب رفتاری کارمندان را تشکیل می دهد.بی توجهی به این فرهنگ می تواند باعث شود که دیگران به شما به چشم یک جدا افتاده نگاه کنند و از معاشرت با شما خودداری نمایند.شما همچنین باید در جریان باشید که برخی عادت های شخصیتی تان نیز ممکن است به مذاق دیگران خوشش نیاید.لذا باید در قالب فرهنگ محیط کاری که به آن اشاره کردیم، آن ها را کنترل نمایید.گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، باد کردن و ترکاندن آدامس، بلند صحبت کردن با موبایل و ... همگی از مواردی هستند که تمرکز سایر کارمندان را بر هم می زنند و بر روی کار آن ها تأثیر منفی می گذارند.
 
کنترل اعصاب
اگر زود عصبانی شوید، به دیگران این پیغام را ارسال می کنید که نمی توانید در مواقع حساس مورد اعتماد واقع شوید و در واقع از پس مسئولیت کارهای پرفشار بر نخواهید آمد.برای حل این مشک می توانید از تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن و یا تمرین های هوازی بهره ببرید و سعی کنید که هرگز مشکلات شخصی خود را به محیط کار نیاورید.
 
بی کفایتی
عادت های بدی مانند بی نظمی، اتلاف وقت،صحبت کردن بیش از حد و ... شما را تبدیل به یک کارمند بی کفایت می کند.شاید درک این موضوع برای برخی از کارمندان سخت باشد، اما اکثر افرادی که در محیط کار حاضر هستند ، در واقع برای کار کردن آمده اند و نه معاشرت  اجتماعی؛ پس بهتر است مزاحم آنها نشوید.سخنان غیرکاری خود را با دیگران کاهش دهید.همواره میز خود را مرتب نگه دارید و فعالیت های خارج از حوزه کاری را به حداقل کاهش دهید . از این طریق تبدیل به گزینه ای می شوید که همه دوست دارند با او کار کنند.
 
حرف زدن بدون فکر
اگر عادت ندارید که قبل از حرف زدن فکر کنید، خودتان را برای دردسرهای بسیاری در محیط کار آماده کنید.تنها یک جمله نامربوط در جلسه و یا متن یک ایمیل ، می تواند پایان دهنده شغل شما باشد.
 
فقدان اخلاق
از کودکی یک سری اصول کلیدی را در رفتار اجتماعی به ما یاد می دهن.اگر کسی چیزی به شما داد به او بگویید« متشکرم» ؛ اگر چیزی از کسی می خواستید به او بگویید«لطفاً»؛ اگر کسی را به تازگی ملاقات می کنید حتماً خود را معرفی کنید. جالب اینکه تمام آن مواردی که در کودکی یاد گرفته اید، اکنون در محیط کار عواملی کلیدی محسوب می شوند و بخشی از شخصیت کاری شما را تشکیل می دهند.
 
ارتباط ضعیف ایمیلی
بسیاری از ارتباطات کاری این روزها از طریق ایمیل انجام می پذیرد. اگر عادت ندارید ایمیل خود را زود به زود چک کنید ، با این خطر مواجه هستید که اعلامیه های مهم و یا زمان برگزاری جلسات را از دست دهید.آسیب دیگری که در این رابطه ممکن است وارد شود ، نحوه پاسخگویی شما به ایمیل های دریافتی است.در یک ایمیل کاری به هیچ وجه نباید قلم فرسایی کرد، متن شما باید کوتاه باشد و تمامی جنبه های اصلی کار را پوشش دهد.
 
ادبیات ضعیف
یادتان باشد که محیط کار ادبیات خاص خود را دارد و نباید طوری صحبت کنید که انگار در خانه و یا جمع دوستان خود هستید.اگر از ادبیات مناسب استفاده نکنید دیگران فکر می کنند که شما فردی تحصیل نکرده هستید که از سواد چندانی برخوردار نیست.
 
سندرم گرگ تنها
عادت به این دارید که همیشه خودتان به تنهایی کارهای تان را انجام دهید؟ این عادت در محیط کار جوابگو نخواهد بود . دکتر بروکز در این رابطه تأکید  می کند که با وجود اینکه استقلال در انجام کار، در بعضی شرایط مفید است، اما داشتن روحیه تیمی باعث می شود که شما موفقیت های بیشتری را در شغل خود تجربه نمایید، وی ادامه می دهد کار گروهی رفتارهای مثبت بسیاری را می طلبد. شما در یک پروژه گروهی به دیگران کمک می کنید ، اعتبار کار  را با آنها شریک می شوید و بعضی مواقع حتی بیشتر از حوزه کاری خود فعالیت می کنید ، اگر دیگران به شما به چشم یک بازیکن گروهی نگاه نکنند ، آن موقع است که در هنگام دردسر از حمایت همکارانتان بی نصیب خواهید ماند.